Osud cizích psů nám není lhostejný !!!

28.02.2015 00:05

Vše, co pro psy dělám, dělám z jediného důvodu, tím důvodem je láska k těmto neuvěřitelným tvorům. Proto se snažím pomáhat i jiným psům než jsou ti moji. Tady dávám další dva příklady, kdy jsem ukázala, že osud němých tváří mi není jedno. Jak již napovídá název naší chovatelské stanice, budeme dělat vše pro to, abysme chovali kvalitní psy s dobrým charakterem, ale i já, jako majitelka této CHS se chci vyznačovat kvalitním charakterem, dělat tenhle "obor" s láskou a nejlepšími úmysly.

 

Psí slečna Tia:

 10 měsíční fenečka NO z "KS Dolný Kubín" . Byla  velmi zanedbaná, vyhublá, majitel jí bil. Zachráněná byla na poslední chvíly, měla ošklivou ránu na hlavě od sekery, majitel se jí takto chtěl zbavit. V dočasné péči ji vyléčili, rána se zahojila a na vánoce  šla do adopce. Pro Tiušku jsem jela s adoptivní paničkou do Brna já, protože byl potřeba zajistit převoz. Vyřídili jsme vše potřebné a už to vypadalo na štastný konec, to se ovšem vyvrátilo 6. února 2015, kdy mě Slovensko kontaktovalo s tím, že adoptivní majitelka Tiu vrací z důvodu stěhování a to okamžitě. Byla jsem tedy požádána o poskytnutí dočasné péče a to jsem přijala. 7. února mi tedy byla Tia přivezena a začal boj s časem, jelikož moje fenka Jolly Girmido byla březí a nový pes ve smečce jí na psychické pohodě moc nepřidával. Ihned jsem za pomoci paní Nývltové z neziskové organizace "Berňák v nouzi" začala Tiu inzerovat. Dvě hodiny po přivezení Tii ke mě jsem s ní natočila následující video, aby případní zájemci viděli, jak je Tia kontaktní stvoření. Naštěstí se zájemci o Tiu jen hrnuli, vybrali jsme ty opravdu nejvhodnější ze zájemců, kteří nejdříve přijeli osobně, aby se s Tiou seznámili. Když už byli pevně rozhodnutí, že jí poskytnou domov, tak ještě absolvovali předběžnou kontrolu u nich doma, aby prokázali, že jsou schopni poskytnout vyhovující podmínky. 10.2 2015 si Tiušku odvezli a tím jí poskytli skvělý a láskyplný domov. Všichni si přejeme, aby to bylo už na vždy, protože Tia si to zaslouží !

Video Tii u mě:  www.youtube.com/watch?v=HTj2z1-O6eo
 
Tia v dočasné péči v CHS Quality Character

 

 

 

 

 

 

 

Tady už Tia zdraví z nového domova :)

 

Psí cestovatel Rex:

Hned 13. února 2015 mi psala pracovnice Trutnovského psího útulku s tím, že se v Peci pod Sněžkou našel NO, který má tetování v uchu, ale bohužel ho nemohou přečíst. S pracovnicí jsme se znali skrze to, že jsem u nich těsně po Vánocích adoptovala pro mou babičku devítiletého křížence kokršpaněla Lesana. Věděla, že se kolem plemene NO hodně točím, takže doufala, že třeba někdo z mých známých psa postrádá. Rozhodila jsem sítě, ale bohužel tomu tak nebylo. Pes byl v útulku již přes týden a žádná zmíňka o tom, že by někdo podobného psa postrádal. Rex byl tedy nabídnut k adopci a zájemci se jen hrnuli. Mě to ovšem nedalo.. Přeci ho někdo musí postrádat.. Domluvila jsem se s pracovníky útulku, že se tam zastavím a na tetování se podívám. Mezitím jsem požádala o pomoc poradkyni chovu NO pro náchodský okres, paní E. Jurištovou, která byla velice ochotná mi pomoci. Když jsem přijela do útulku a prohlížela si tetování, tak jsem z toho nebyla moudrá. Vypadalo to, jako "7388", jenže NO v ČR mají čísel pět a před číslem, ani za ním to nevypadalo, že by tam ještě něco bylo. Poradkyně i tak komunikovala s plemennou knihou a situaci se snažila řešit. Další den se podařilo pracovníkům útulku úcho dočistit, vyholit a psali mi s tím, že možná to poslední číslo není "8", ale písmenko "R". To byl zvrat, volala jsem to okamžitě poradkyni a ta mi řekla, že písmenka v tetování používají Poláci. Okamžitě se spojila s polským poradcem chovu, který zjišťoval na polské plemenné knize, zdali by to mohl být "jejich" pes. Tetování opravdu sedělo na mladého psa, zbarvení, jako byl ten v útulku. Polská plemenná kniha kontaktovala chovatele psa, který zkontaktoval majitele. Majitel po svém psu pátral beznadějně již 11 dní a myslel si, že už ho nejspíš nikdy neuvidí. Když se dozvěděl, že je pes v pořádku v Trutnovském útulku, tak se pro něj okamžitě vydal. Rex byl majiteli předán 17. února 2015. Majitel štěstím plakal a nechal se nadšeným psem povalit do sněhu. Tomu říkám šťastný konec.

Vyjádření útulku zde:
www.facebook.com/231874653491634/photos/a.655241047821657.1073741860.231874653491634/934238653255227/?type=1&theater
 
Rex v útulku (Foto: Karolína Benešová)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
Je až neuvěřitelné, jak tetování, nebo čip může pomoci při hledání ztraceného mazlíčka. Pokud máte psa s PP, je toto samozřejmost. Pokud ne, tak to nepodceňujte a dejte svého psa čipovat. Čip je užitečná věc, která vám může pomoci najít vašeho kamaráda třeba i v zahraničí.